Management Support
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Nieuws & inspiratie
  • Productiviteit
    • AI en prompting
    • Inzicht in gedrag
    • Slim werken met Microsoft Office en andere apps en tools
    • Werkdruk
    • Werken aan jezelf
  • Taken en rollen
    • Toekomst van het vak
    • Functies
    • HR taken
    • Notuleren
    • Loopbaan en doorgroeien
    • Vergaderen
    • Eventmanagement
    • Virtual Assistant
  • Communiceren
    • Spelling en grammatica
    • Spreken
    • Schrijven
  • Samenwerken
    • Secretariaat
    • Projectmanagement
    • Hybride werken
    • Sparren, meedenken, coachen en ontzorgen
  • Opleidingen

Alles over softwaretips

  • Voor abonnees
    Voor abonnees
    Office 36529 apr. 20

    Voor abonnees Zo vind je bestanden terug in een chaotische mappenbrij

    Chaotische mappenstructuren kunnen het bloed onder je nagels vandaan halen. Hoe vind je dat ene bestand ooit nog terug?

  • Outlook17 mei 19

    Mindswitches 3: Organiseren en open agenda's

    Werken in de Office 365-cloud in SharePoint; niet iedereen is er gelukkig mee. Volgens Roel Peeters komt dat omdat het een andere manier van denken én samenwerken vergt. Er zijn zeven mindswitches die je moet maken. Lees hier deel 3.

  • digitaal samenwerken26 apr. 19

    Mindswitches: Vind zelf je relevante informatie in SharePoint

    Als we in een online omgeving als Office 365 werken kan iedereen zelf de informatie halen die hij nodig heeft. Microsoft noemt het 'info vinden' in plaats van 'info zoeken'. Scheelt een hoop werk voor het secretariaat, toch? Lees hier alles over de nodige mindswitch

  • Digitaal archiveren14 mrt. 19

    Werken in de cloud: mentaliteit is alles - Softwaretips

    Met mijn jaren ervaring aan cloudmigraties en SharePoint-trainingen blijf ik merken dat de gemiddelde medewerker heel veel moeite heeft met de overstap van netwerkschijven met een labyrint aan mappen naar Office 365 en SharePoint. Hoe komt dat? En waarom helpt die knoppentraining matig? Of weten ze het wel, maar doen ze het niet? Het antwoord is mij inmiddels duidelijk: het gaat niet om de knoppen, maar om de andere manier van denken én samenwerken.

  • Digitale vaardigheden21 feb. 19

    Draaitabel maken

    Je kent ze vast wel: Excel-bestanden met een enorme schat aan informatie. Handig, want alles wat je wilt weten staat erin. En je weet: wat in Excel staat kun je er ook weer uithalen. Alleen… hoe dan? Met een draaitabel!

  • digitaal samenwerken21 dec. 18

    Werken met OneDrive in Office 365: een instructie

    "Je kunt met OneDrive je bestanden online opslaan en dan kun je er gewoon altijd en overal bij." Nog veel mensen worstelen met dat online opslaan en delen van bestanden. Daarom nog maar eens een duidelijke instructie over het werken in OneDrive.

  • Agendabeheer16 nov. 18

    iCalendar: tool voor vergaderverzoeken en andere uitnodigingen

    iCalendar is de slimme tool voor je agenda als je vergaderverzoeken verstuurt en andere uitnodigingen, bijvoorbeeld voor evenementen.

  • Sharepoint3 jul. 18

    Sharepoint: zo maak je mooiere pagina's

    Wie het geluk heeft om met SharePoint Online te werken: voor jou is dit artikel. Microsoft heeft SharePoint heruitgevonden en Online toegankelijk gemaakt en ze bouwen continu verder. De gebruiksvriendelijkheid is er een héél stuk op vooruitgegaan.

  • Apps11 jun. 18

    Opvolgtaken en reminders; bewaar ze in Braintoss en Outlook

    Wie alles weet te onthouden, heeft een voorsprong. Voor anderen zijn er oude vertrouwde (of beter gezegd: hopeloos ouderwetse) hulpmiddeltjes als post-its en to-lijstjes. Veel meer gebruiksgemak en zekerheid bieden twee digitale tools: de opvolgmarkering in Outlook en Braintoss. 

  • Digitaal archiveren31 mei 18

    Bestandsbeheer: 10 tips

    Netwerkschijven met tientallen verschillende mappen en daarin duizenden bestanden... Hoe zie je dan door de bomen het bos nog? Daarom tien praktische tips over bestandsbeheer van Karen Visser.

Meer artikelen

  1. Slim samenwerken in hetzelfde document in Office 365
  2. Zo maak je een enquête in Office 365
  3. Softwaretip: Office Lens
  4. OneNote: notitieblok delen en versiebeheer
  5. Het verschil tussen OneDrive en OneDrive
  1. Versnel je PowerPoint-werk
  2. Sjabloon voor notulen
  3. Werken in een browser
  4. Office 365: planner!
  • Abonneren
  • Collecties
  • Nieuwsbrieven
  • Over Management Support
  • Partners

Snel naar

  • Nieuws & inspiratie
  • Checklists
  • Digitale Magazine
  • Boeken
  • Blogs
  • Vacatures
  • Podcast

Collecties

  • Productiviteit
  • Taken en rollen
  • Samenwerken
  • Communiceren

  • AI en prompting
  • Virtual Assistant

Management Support Academy

  • Opleidingen
  • Incompany
  • Management Support event
  • Acties & promoties

Socials

  • Facebook
  • x
  • Linkedin

Contact

  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren

Management Support is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen