De meest gelezen artikelen van januari 2021

Sommige artikelen ontsnappen aan je aandacht. Geen paniek! Wij zetten de meest gelezen artikelen van afgelopen maand op een rij.

1. Samenwerken in één mailbox met Outlook
Het aantal ondersteuners dat samenwerkt in één mailbox, stijgt. Hoe meer mensen een mailbox delen, hoe groter de noodzaak om goede afspraken te maken. Tips en adviezen uit de praktijk om effectief te kunnen samenwerken in één Outlook-mailbox.
Lees het artikel >>

2. Vijf originele vergadertips van collega’s uit het vak
We vroegen managementondersteuners om hun origineelste vergadertips en kregen veel reacties binnen. Dit zijn de beste.
Lees het artikel >>

3. Acht apps die een gezonde werk-privébalans ondersteunen
Minder notificaties, een betere nachtrust en een gezonde zithouding: op deze én meer manieren dragen de volgende apps bij aan een goede werk-privébalans.
Lees het artikel >>

4. Spijkerbroek op werk: wanneer kan het, wat draag je erbij?
Kun je in een spijkerbroek naar werk? Waar kun je de spijkerbroek dan mooi mee combineren? Imagostylist Berna de Jong adviseert.
Lees het artikel >>

5. Pak het stuur en kies zelf de richting van jouw loopbaan
2020 heeft het vak van ondersteuner sterk beïnvloed. Nog meer dan voorheen worden eigenschappen als zelfstandigheid en resultaatgerichtheid gewaardeerd door leidinggevenden. Dat vraagt om een specifieke houding en instelling, schrijft Karen Visser.
Lees het artikel >>

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

Een klantvriendelijke brief geeft de klant het gevoel dat hij met een betrouwbaar, beleefd en competent iemand van doen heeft, die persoonlijk...

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Iedereen heeft een dominante gedragsstijl, volgens het DISC-model. Herken je de gedragsstijl van een ander, dan kun je beter met hem of haar omgaan.

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten? Manja Bomhoff schreef er een boek over. "Een misverstand is dat je moet doen wat de klager vraagt."

Zo schrijf je met flair: vlottere zinnen met minder woorden

Zo schrijf je met flair: vlottere zinnen met minder woorden

Jarenlang schreef Judith Winterkamp zakelijke teksten waar niets op aan te merken was ... behalve dat ze saai waren! Ze leerde zichzelf te schrijven...

'Met tactische communicatie word je de manager van jouw manager'

'Met tactische communicatie word je de manager van jouw manager'

Tactisch communiceren helpt je verder in je werk én je vergroot er jouw meerwaarde mee. En het is eigenlijk nog heel eenvoudig ook: "Zeg de juiste...

Wat kun je doen als jouw rol en taken onduidelijk zijn?

Wat kun je doen als jouw rol en taken onduidelijk zijn?

Hoe krijg je voor iedereen duidelijk wat jouw verantwoordelijkheden zijn in je organisatie? Een werkdilemma met twee adviezen.

Sollicitatiebrief: in de e-mail of als bijlage?

Sollicitatiebrief: in de e-mail of als bijlage?

Moet de sollicitatiebrief in zijn geheel in de mail worden verstuurd, met de cv als bijlage? Of is het beter om brief en cv beide apart als bijlagen...

5 tips van een coach om onderbrekingen tijdens je werk te verminderen

5 tips van een coach om onderbrekingen tijdens je werk te verminderen

Word je constant gestoord door collega's? Het hoort erbij als ondersteuner, maar je kunt de schade wel beperken. Vijf tips van een coach.