1 op 5 bedrijven betaalt facturen te laat: wat doe je dan?
Gemiddeld worden Nederlandse bedrijven steeds iets beter in het tijdig betalen van facturen, maar het gaat nog steeds geregeld mis. Wat kun je doen als een klant niet op tijd betaalt?
Gemiddeld worden Nederlandse bedrijven steeds iets beter in het tijdig betalen van facturen, maar het gaat nog steeds geregeld mis. Wat kun je doen als een klant niet op tijd betaalt?
Mis ze niet, volgens je collega's zijn dit de artikelen die je gelezen moet hebben.
Het is aan jou om je behoeften te communiceren, zegt 'piekerprofessor' Lotte Cloostermans. Aan de hand van een voorbeeld beschrijft ze hoe je dit kunt doen.
Een fulltime office assistant met hr-taken ontdekt in de periode dat ze in een burn-out belandt dat ze hoogsensitief is. Het geeft haar inzicht in hoe ze haar werk het beste kan structureren. Ze deelt hier haar manier van werken én een slimme truc. 'Ik heb geen last meer van de gedachte iedereen doet het zo, dat moet ik ook kunnen.'
Leidinggevende Laura worstelt met haar rol in een sluimerend patroon van ongewenst gedrag: een roddelcultuur.
Hoe vaak gebeurt het dat je een boodschap stuurt die heel anders overkomt dan je bedoelt? Of dat je aanvoelt dat er 'iets' is bij een collega, maar je niet precies kunt duiden wat? Grote kans dat je dan te maken hebt met non-verbale communicatie — de signalen die je uitzendt en oppikt zonder er woorden aan te geven.
Ben jij net zo onmisbaar als alle andere assistants, maar word je nog weleens over het hoofd gezien? Karen Visser weet hoe je jouw zichtbaarheid kunt vergroten.
Als assistant moet je op de hoogte blijven van de technologische ontwikkelingen die het vakgebied veranderen. We vragen vakgenoten, trainers en experts om hun workhacks, beste prompts en (AI)-apps te delen.
Wat peuters ons leren over duidelijke communicatie? Meer dan je denkt, vindt taaltrainer Judith Winterkamp.
Als jouw manager moeite heeft om leiding te geven én emotioneel betrokken te zijn bij jou en je team, dan is hij of zij niet de enige.