Handboek Secretariaat opstellen in 7 stappen
Een handboek voor het secretariaat opstellen; als je deze stappen volgt, gaat jouw secretariaat met een bruikbaar handboek aan de slag.
Een handboek voor het secretariaat opstellen; als je deze stappen volgt, gaat jouw secretariaat met een bruikbaar handboek aan de slag.
2023 wordt het jaar waarin HR-professionals hun organisatie gaan redden. Dat voorspelt ceo Guido Heezen van Effectory, een bureau voor...
In veel organisaties is het moeilijk om echte veranderingen tot stand te brengen. Wij vroegen lezers om hun adviezen op dit gebied.
Een fleximatrix brengt talenten en taken in kaart en kan het secretariaat helpen om meer initiatief te nemen in een organisatie. Wat is een...
Raak jij weleens gefrustreerd omdat er nooit écht iets verandert in jouw organisatie? Margreet Oostenbrink schreef een boek over de oorzaken en...
Ben je net lekker op stoom, komt ze: de interruptie. Zij is er in allerlei soorten en maten, zeker in de kantoortuin, maar in welke vorm ook - ze is...
De service level agreement (SLA) is een overeenkomst tussen klant en secretariaat. Een SLA verhoogt niet alleen de efficiency, maar ook de...
Bij PwC vervullen de management assistants een glansrol. Ze nemen een strategische plek in binnen het accountants- en adviesbureau. Om het hybride...
Om hybride werken te laten slagen, is er meer nodig dan goede wifi, tools en processen. "Implementeer géén generiek beleid", adviseert innovatiecoach...
Een service level agreement (SLA) beschrijft welke diensten je levert en voor welke (interne) klanten. Download een voorbeeld van zo'n producten- en...