Takenoverzicht van een managementassistent

Takenoverzicht van een managementassistent

Hoewel de functie binnen iedere organisatie anders is, zijn er een aantal 'standaard' taken voor managementassistenten. Check onderstaande lijst om te zien in hoeverre jouw takenpakket overeen komt.

Generieke taken managementassistent

Specifieke taken managementassistent

  • Opstellen bestelopdrachten aan de hand van offertes
  • Betaalopdrachten en inkooporders opstellen
  • Bijhouden licentieadministratiesysteem
  • Contractenbeheer
  • Vervanging collega in andere functie (bijv. bode bij gemeenten)
  • Kwaliteitscontrole uitgaande brieven
  • Webbeheer
  • Verzorgen van relatiegeschenken
  • Projectenadministratie
  • Projectbeheer
  • Afdelingsbudget beheren
  • Gastvrouw/hostess bij beurzen

Lees verder:

Dit takenoverzicht van een managementassistent komt uit het boek Doen wat ertoe doet, leaner werken op het secretariaat van Marianne Smits.

Tijd voor een switch? Vijf supportfuncties die je misschien nog niet kent.

Zo navigeer jij door een project als assistant

Zo navigeer jij door een project als assistant

Met aandacht voor deze acht vaardigheden, groei je volgens trainer Marie-Louise Anthonissen verder in je rol als projectassistent.

7 tips om een projectteam te leiden zonder 'echt' gezag

7 tips om een projectteam te leiden zonder 'echt' gezag

Ook als je niet formeel de leiding hebt over leden van je projectteam, kun je daarin wel leiderschap tonen. Expert Marie-Louise Anthonissen geeft...

Zo bewaak je de voortgang van een project

Zo bewaak je de voortgang van een project

Wat kun jij doen in je rol als projectassistent om de voortgang van een project zo soepel mogelijk te laten verlopen? Een stappenplan.

Vergeet alles en stop het in OneNote

Vergeet alles en stop het in OneNote

OneNote is een tool die jouw hoofd de ruimte geeft voor creatie en aandacht. Onze expert Roel Peeters kan niet meer zonder.

Fleximatrix; handig hulpmiddel voor een secretariaat

Fleximatrix; handig hulpmiddel voor een secretariaat

Een fleximatrix brengt talenten en taken in kaart en kan het secretariaat helpen om meer initiatief te nemen in een organisatie. Wat is een...

Procesbeschrijving: een stappenplan

Procesbeschrijving: een stappenplan

Hoe stroomlijn je als secretariaat taken, waarbij je de consistentie waarborgt en efficiëntie bevordert? Dat doe je met een procesbeschrijving. Die...

3 gouden tips om vergaderingen met je projectteam te leiden

3 gouden tips om vergaderingen met je projectteam te leiden

Waarom is het belangrijk om regelmatig te vergaderen met je projectteam? En hoe leid je deze vergaderingen als jij de projectmanager bent? Expert...

Handboek Secretariaat opstellen in 7 stappen

Handboek Secretariaat opstellen in 7 stappen

Een handboek voor het secretariaat opstellen; als je deze stappen volgt, gaat jouw secretariaat met een bruikbaar handboek aan de slag.