Service level agreement (SLA): werkwijze, voordelen en valkuilen
De service level agreement (SLA) is een overeenkomst tussen klant en secretariaat. Deze drie experts leggen je uit hoe je ermee werkt.
De service level agreement (SLA) is een overeenkomst tussen klant en secretariaat. Deze drie experts leggen je uit hoe je ermee werkt.
Een fleximatrix brengt talenten en taken in kaart en kan het secretariaat helpen om meer initiatief te nemen in een organisatie. Wat is een fleximatrix precies en hoe ziet een voorbeeld eruit?
Hoe stroomlijn je als secretariaat taken, waarbij je de consistentie waarborgt en efficiëntie bevordert? Dat doe je met een procesbeschrijving. Die stel je met deze zeven stappen eenvoudig op.
Een handboek voor het secretariaat opstellen; als je deze stappen volgt, gaat jouw secretariaat met een bruikbaar handboek aan de slag.
2023 wordt het jaar waarin HR-professionals hun organisatie gaan redden. Dat voorspelt ceo Guido Heezen van Effectory, een bureau voor medewerkersonderzoek.
In veel organisaties is het moeilijk om echte veranderingen tot stand te brengen. Wij vroegen lezers om hun adviezen op dit gebied.
Raak jij weleens gefrustreerd omdat er nooit écht iets verandert in jouw organisatie? Margreet Oostenbrink schreef een boek over de oorzaken en oplossingen hiervan.
Ben je net lekker op stoom, komt ie: de interruptie. Hij is er in allerlei soorten en maten, maar in welke vorm ook - hij is de dood voor je focus. Welke zijn er en wat doe je er tegen?
Bij PwC vervullen de management assistants een glansrol. Ze nemen een strategische plek in binnen het accountants- en adviesbureau. Om het hybride werken te laten landen, zorgen juist zij voor gedragsverandering. "De assistants zijn onze accelerators."
Om hybride werken te laten slagen, is er meer nodig dan goede wifi, tools en processen. "Implementeer géén generiek beleid", adviseert innovatiecoach Marianne Smits. "Ieder team is anders en moet dus zijn eigen afspraken maken."