Public Support heeft in de loop der jaren een sterke positie opgebouwd als het leidend bureau voor bestuursondersteuners op locatie in de publieke sector. Door de acquisitie van Headroom breidt het bedrijf haar dienstverlening uit met remote executive assistants voor c-levels, ondernemers en bestuurders in de private sector. “Organisaties werken steeds vaker hybride en dat vraagt om flexibele ondersteuning”, vertelt Hugo Leenders, algemeen directeur van Public Support. “Dankzij deze stap kunnen we onze dienstverlening verder ontwikkelen en klanten een nog betere service bieden. Andersom brengen wij onze ervaring in de publieke sector naar de klanten van Headroom. Zo versterken we elkaar.”
Inzichten uit data en AI
Headroom-oprichtster Kristel Kuit startte haar bedrijf in 2012 met een helder idee: managementondersteuning moest flexibeler, efficiënter en slimmer worden. Dat kreeg vorm met een unieke propositie: executive assistants op afstand via een maandabonnement. “Voor minder dan 2.000 euro per maand krijgen onze klanten dagelijks support, zonder dat ze iemand in dienst hoeven te nemen of een werkplek hoeven te regelen”, vertelt Kuit. “Het concept sloeg meteen aan.”

Uniek aan Headroom is hun zelfontwikkelde softwareplatform, dat klanten inzicht geeft in hoeveel werk ze uit handen geven en hoe lang een assistant ermee bezig is. Die data maakt het mogelijk om workloads optimaal te verdelen en gericht nieuwe assistants aan te nemen. “Daarnaast traint onze technologie assistants continu, waardoor klanten snel op hoog niveau kunnen samenwerken”, legt Kuit uit.
Het platform bevat inmiddels meer dan tien jaar aan best practices en slimme checklists. “Boek je bijvoorbeeld een vliegreis, dan krijg je automatisch een checklist met alles waar je aan moet denken. Zo kunnen ook startende assistants snel op niveau werken”, aldus Kuit.
Community
Ook bij Public Support staat het leveren van kwaliteit bovenaan. “Ondersteuning op topniveau kun je alleen leveren als je eigenaar bent van een niche,” stelt Leenders. “Als specialist in de branche hebben we daardoor een hechte community opgebouwd. Via ons online leerplatform kunnen onze interim secretaresses gemakkelijk kennis uitwisselen en hebben ze -als aanvulling op fysieke trainingen- altijd toegang tot de expertise die ze nodig hebben via ons online leerplatform.”
Hij vult aan: “Bij ons hoef je het niet alleen te doen. Moet je bijvoorbeeld een lintjesuitreiking door de burgemeester organiseren, dan neem je gewoon even contact op met een collega die dat vaker heeft gedaan. Dat is de kracht van een collectief. Als je bestuurssecretaresse bent, wil je bij ons horen. Of je nu een opdracht via ons hebt of niet; je wil onderdeel zijn van onze community en weten waar we mee bezig zijn. Omdat je weet dat wij jouw vak begrijpen.”

Twee markten, één missie
Sinds 18 augustus opereert Headroom onder de naam Headroom Support als zelfstandige business unit binnen Public Support. De herkenbare werkwijzen en teams blijven intact, maar de samenwerking opent nieuwe deuren. Tot nu toe lag de kracht van Public Support vooral in het leveren van ervaren secretaresses op locatie bij bestuurders en directeuren in de publieke sector, inclusief zorg en onderwijs. Headroom is daarentegen juist sterk in de private markt. Door samen op te trekken, ontstaan nieuwe groeikansen. “Headroom is een data-gedreven bedrijf met veel expertise in AI”, zegt Leenders. “Daarmee kunnen we assistants sneller onboarden, slimmer matchen met klanten en processen efficiënter inrichten. Tegelijkertijd kan de technologie van Headroom ons helpen de kwaliteit van ondersteuning in de publieke sector verder te verhogen.”
Positieve impact
De samenwerking biedt daarnaast voordelen op het gebied van schaalgrootte en stabiliteit. Kuit: “Onze teams en diensten blijven hetzelfde, maar we profiteren van de zekerheid en slagkracht van Public Support. In een veranderlijke markt is dat een grote pré. We hebben allebei een passie voor het vak en geloven in het potentieel van onze mensen. Door samen te werken, vergroten we onze impact voor zowel klanten als medewerkers.” Leenders is het met haar eens. “Het is een bundeling van krachten waar iedereen beter van wordt. Samen maken we de wereld van managementondersteuning breder, flexibeler en innovatiever dan ooit.”
Dit artikel is gesponsord door Public Support.