De meest gelezen artikelen van februari 2021

Sommige artikelen ontsnappen aan je aandacht. Geen paniek! Wij zetten de meest gelezen artikelen van afgelopen maand op een rij.

1.Zakelijke brief of e-mail: van aanhef tot afsluiting
Een zakelijke brief of e-mail schrijven gaat het best als je de (ongeschreven) regels kent. Bekijk alle tips en voorbeelden, van aanhef tot afsluiting.
Lees het artikel >>

2.Zo maak je jezelf mentaal weerbaar (volgens een ex-commando en een psycholoog)
Onze mentale weerbaarheid staat onder druk in deze coronawinter met aangescherpte vrijheidsbeperkingen. Een psycholoog en een ex-commando laten zien hoe je juist sterker kunt worden door de crisis.
Lees het artikel >>

3.Je bent een rots in de branding, maar staat jezelf én anderen in de weg
Wil je gedienstig of dienstbaar zijn? Het verschil is groot en bepaalt jouw relatie met jezelf en anderen, vertelt psycholoog en coach Gerda Bos.
Lees het artikel >>

4.Draaiboek online event: download een gratis sjabloon
Op zoek naar een draaiboek voor jouw online event? Download een voorbeeld uit het boek ‘Omgaan met event disruptie’ van Lenny Klaassen.
Lees het artikel >>

5.Waarom je collega’s nooit advies moet geven
Je ziet collega’s worstelen met deadlines en een volle inbox. Zelf weet je jouw werk slimmer te organiseren, maar als je jouw advies deelt, lijkt dat niet te beklijven. Wat kun je beter doen als je iemand wilt helpen?
Lees het artikel >>

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

Een klantvriendelijke brief geeft de klant het gevoel dat hij met een betrouwbaar, beleefd en competent iemand van doen heeft, die persoonlijk...

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Iedereen heeft een dominante gedragsstijl, volgens het DISC-model. Herken je de gedragsstijl van een ander, dan kun je beter met hem of haar omgaan.

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten? Manja Bomhoff schreef er een boek over. "Een misverstand is dat je moet doen wat de klager vraagt."

Zo schrijf je met flair: vlottere zinnen met minder woorden

Zo schrijf je met flair: vlottere zinnen met minder woorden

Jarenlang schreef Judith Winterkamp zakelijke teksten waar niets op aan te merken was ... behalve dat ze saai waren! Ze leerde zichzelf te schrijven...

'Met tactische communicatie word je de manager van jouw manager'

'Met tactische communicatie word je de manager van jouw manager'

Tactisch communiceren helpt je verder in je werk én je vergroot er jouw meerwaarde mee. En het is eigenlijk nog heel eenvoudig ook: "Zeg de juiste...

Wat kun je doen als jouw rol en taken onduidelijk zijn?

Wat kun je doen als jouw rol en taken onduidelijk zijn?

Hoe krijg je voor iedereen duidelijk wat jouw verantwoordelijkheden zijn in je organisatie? Een werkdilemma met twee adviezen.

Sollicitatiebrief: in de e-mail of als bijlage?

Sollicitatiebrief: in de e-mail of als bijlage?

Moet de sollicitatiebrief in zijn geheel in de mail worden verstuurd, met de cv als bijlage? Of is het beter om brief en cv beide apart als bijlagen...

5 tips van een coach om onderbrekingen tijdens je werk te verminderen

5 tips van een coach om onderbrekingen tijdens je werk te verminderen

Word je constant gestoord door collega's? Het hoort erbij als ondersteuner, maar je kunt de schade wel beperken. Vijf tips van een coach.