De meest gelezen artikelen van april 2021

Sommige artikelen ontsnappen aan je aandacht. Geen paniek! Wij zetten de meest gelezen artikelen van afgelopen maand op een rij.

1. Last van uitstelgedrag? D.E.R.K. en andere tips
Waarom hebben mensen last van uitstelgedrag? Hoe kom je ertegen in opstand? Professional organizer Karen Visser adviseert.
Lees het artikel >>

2. De bestuursassistent creëert haar eigen functie, inclusief hoger salaris
Als bestuursassistent verstevig je jouw rol en verdien je een hoger salaris dan als secretaresse. Bestaat de functie niet in jouw organisatie, creëer haar dan! De nodige pioniers gingen je al voor.
Lees het artikel >>

3. ‘Mijn manager maakt steeds haar eigen afspraken’ – wat doe je dan?
Wat doe je als er regelmatig mensen binnenlopen voor afspraken die jij niet hebt gemaakt? Karen Visser geeft EHBA: Eerste Hulp Bij Agendaproblemen.
Lees het artikel >>

4. Zoom, Teams of Webex? Dit zijn de verschillen
Zoom, Teams en Webex zijn populaire samenwerkingsplatforms met de nodige onderlinge verschillen. Bekijk de tabellen voor een overzichtelijke vergelijking.
Lees het artikel >>

5. Outlook: regels instellen voor automatische hulp
Met regels kun je Outlook automatisch e-mails laten verplaatsen, beantwoorden en meer. Een paar handige voorbeelden van regels in Outlook.
Lees het artikel >>

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

Een klantvriendelijke brief geeft de klant het gevoel dat hij met een betrouwbaar, beleefd en competent iemand van doen heeft, die persoonlijk...

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Iedereen heeft een dominante gedragsstijl, volgens het DISC-model. Herken je de gedragsstijl van een ander, dan kun je beter met hem of haar omgaan.

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten? Manja Bomhoff schreef er een boek over. "Een misverstand is dat je moet doen wat de klager vraagt."

Zo schrijf je met flair: vlottere zinnen met minder woorden

Zo schrijf je met flair: vlottere zinnen met minder woorden

Jarenlang schreef Judith Winterkamp zakelijke teksten waar niets op aan te merken was ... behalve dat ze saai waren! Ze leerde zichzelf te schrijven...

'Met tactische communicatie word je de manager van jouw manager'

'Met tactische communicatie word je de manager van jouw manager'

Tactisch communiceren helpt je verder in je werk én je vergroot er jouw meerwaarde mee. En het is eigenlijk nog heel eenvoudig ook: "Zeg de juiste...

Wat kun je doen als jouw rol en taken onduidelijk zijn?

Wat kun je doen als jouw rol en taken onduidelijk zijn?

Hoe krijg je voor iedereen duidelijk wat jouw verantwoordelijkheden zijn in je organisatie? Een werkdilemma met twee adviezen.

Sollicitatiebrief: in de e-mail of als bijlage?

Sollicitatiebrief: in de e-mail of als bijlage?

Moet de sollicitatiebrief in zijn geheel in de mail worden verstuurd, met de cv als bijlage? Of is het beter om brief en cv beide apart als bijlagen...

5 tips van een coach om onderbrekingen tijdens je werk te verminderen

5 tips van een coach om onderbrekingen tijdens je werk te verminderen

Word je constant gestoord door collega's? Het hoort erbij als ondersteuner, maar je kunt de schade wel beperken. Vijf tips van een coach.