De meest gelezen artikelen van juli 2021

De meest gelezen artikelen van juli 2021

Sommige artikelen ontsnappen aan je aandacht. Geen paniek! Wij zetten de meest gelezen artikelen van afgelopen maand op een rij.

1.Peter Vos: ‘Assistenten moeten juist mínder ontzorgen’
Ondersteuners die managers zo veel mogelijk taken uit handen willen nemen, worden door trainer Peter Vos teruggefloten. “Te solistisch werken is een gevaar.”
Lees het artikel >>

2.Zo krijg je jouw brein van de piekermodus in de oplossingenstand
We benutten slechts een fractie van ons creatieve brein en richten ons vaak op problemen in plaats van oplossingen. Gelukkig is er een simpele truc om van de piekermodus in de oplossingenstand te raken.
Lees het artikel >>

3.De kunst van actief luisteren: niet verdedigen, maar verbinden
Als je de ander het gevoel wilt geven dat hij gehoord wordt, moet je loslaten wat er in jezelf speelt. Psycholoog Gerda Bos legt uit hoe je dat doet.
Lees het artikel >>

4.Bo is service delivery executive: ‘Het zwaartepunt ligt bij het klantcontact’
Wat doet een service delivery executive? Bo Vermeij vervult die functie nu een jaar. "Het overstijgt de rol van officemanager."
Lees het artikel >>

5.Salaris HR-assistent: wat verdien je in deze functie?
Wat verdient een HR-assistent? Bekijk het salaris van HR-assistenten op vier niveaus van ervaring en vaardigheden.
Lees het artikel >>

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

Een klantvriendelijke brief geeft de klant het gevoel dat hij met een betrouwbaar, beleefd en competent iemand van doen heeft, die persoonlijk...

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Iedereen heeft een dominante gedragsstijl, volgens het DISC-model. Herken je de gedragsstijl van een ander, dan kun je beter met hem of haar omgaan.

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten? Manja Bomhoff schreef er een boek over. "Een misverstand is dat je moet doen wat de klager vraagt."

Zo schrijf je met flair: vlottere zinnen met minder woorden

Zo schrijf je met flair: vlottere zinnen met minder woorden

Jarenlang schreef Judith Winterkamp zakelijke teksten waar niets op aan te merken was ... behalve dat ze saai waren! Ze leerde zichzelf te schrijven...

'Met tactische communicatie word je de manager van jouw manager'

'Met tactische communicatie word je de manager van jouw manager'

Tactisch communiceren helpt je verder in je werk én je vergroot er jouw meerwaarde mee. En het is eigenlijk nog heel eenvoudig ook: "Zeg de juiste...

Wat kun je doen als jouw rol en taken onduidelijk zijn?

Wat kun je doen als jouw rol en taken onduidelijk zijn?

Hoe krijg je voor iedereen duidelijk wat jouw verantwoordelijkheden zijn in je organisatie? Een werkdilemma met twee adviezen.

Sollicitatiebrief: in de e-mail of als bijlage?

Sollicitatiebrief: in de e-mail of als bijlage?

Moet de sollicitatiebrief in zijn geheel in de mail worden verstuurd, met de cv als bijlage? Of is het beter om brief en cv beide apart als bijlagen...

5 tips van een coach om onderbrekingen tijdens je werk te verminderen

5 tips van een coach om onderbrekingen tijdens je werk te verminderen

Word je constant gestoord door collega's? Het hoort erbij als ondersteuner, maar je kunt de schade wel beperken. Vijf tips van een coach.