Agile, scrum en kanban op het secretariaat: download de gratis whitepaper

Agile, scrum en kanban op het secretariaat: download de gratis whitepaper

Wat is agile werken nou eigenlijk? Hoe haal jij er als managementondersteuner voordeel uit? En wat hebben scrum en kanban met agile te maken? Lees de gratis whitepaper!

De wereld verandert. Organisaties, regelgeving, afdelingen én functies veranderen mee. Dat moet wel, want ook de klanten, waar we uiteindelijk allemaal voor werken, passen hun eisen en wensen aan. En snel ook. Organisaties die niet mee willen in deze veranderingen, worden in rap tempo ingehaald door concurrenten die dat wel doen.

Je moet dus snel kunnen schakelen én flexibel kunnen inspelen op de klantwens. Dat geldt voor zowel de hele organisatie als voor jou als managementondersteuner. Flexibel, wendbaar, met de in- of externe klantwens op het netvlies. Dát is agile. In deze whitepaper leggen we jou alles uit over agile werken, scrum en kanban. Wat is het? Hoe werkt het? En: wat is jouw rol in dit geheel?

Download de gratis whitepaper en lees onder andere over:

  • De agile werkwijze: wat is het?
  • De voordelen van agile werken
  • Scrum en kanban: de verschillende agile-methoden
  • Als managementondersteuner aan de slag met scrum
  • Als managementondersteuner aan de slag met kanban
  • Pas op voor deze agile-valkuilen

Vul hieronder je gegevens in en ontvang de gratis whitepaper direct in je inbox:

Meer over scrum, agile en kanban:

Maak van wendbaar denken en werken jouw kracht!

Training: De agile assistent - Scrum, agile en kanban.Omgaan met verandering staat centraal bij de meeste organisaties. Agile (wendbaar), flexibel en klantgericht organiseren is hier veelal het gevolg van. En daar zul jij als managementondersteuner in mee moeten, wil je toekomstbestendig blijven. Gelukkig heb jij organisaties met agile ambities veel te bieden.

Lees meer over

De 5 meest gelezen artikelen van maart 2024

De 5 meest gelezen artikelen van maart 2024

Van prompts maken in ChatGPT tot een praktijkverhaal over hoogsensitief zijn op kantoor... Check het lijstje: de top 5 van meest gelezen artikelen...

3 gouden tips om vergaderingen met je projectteam te leiden

3 gouden tips om vergaderingen met je projectteam te leiden

Waarom is het belangrijk om regelmatig te vergaderen met je projectteam? En hoe leid je deze vergaderingen als jij de projectmanager bent? Expert...

Handboek Secretariaat opstellen in 7 stappen

Handboek Secretariaat opstellen in 7 stappen

Een handboek voor het secretariaat opstellen; als je deze stappen volgt, gaat jouw secretariaat met een bruikbaar handboek aan de slag.

10 manieren om slimmer om te gaan met vervelende taken

10 manieren om slimmer om te gaan met vervelende taken

We hebben allemaal taken die we liever kwijt dan rijk zijn. Trainer Karen Visser legt uit hoe je deze zo slim mogelijk wegwerkt.

Projectmanagement: ga het conflict aan

Projectmanagement: ga het conflict aan

Projecten gaan gepaard met grote belangen. Als projectassistent moet je het team de goede kant op leiden. En soms: het conflict aangaan.

10 tips voor betere zelfsturing op het secretariaat

10 tips voor betere zelfsturing op het secretariaat

Zelfsturing kun je niet zomaar even invoeren. Werkplektrainer Karen Visser wijst in tien snelle tips op zaken die je op orde moet hebben.

Hybride werken: het uitgangspunt in vijf stappen

Hybride werken: het uitgangspunt in vijf stappen

De basisregels van hybride werken, uitgelegd door innovatiecoach en trainer Marianne Smits.

3 tips om projecten beter te organiseren

3 tips om projecten beter te organiseren

Marie-Louise Anthonissen heeft meer dan twintig jaar ervaring met projectmanagement. Zij geeft drie tips om projecten beter te organiseren.