De best gelezen interviews van 2021 tot nu toe

De best gelezen interviews van 2021 tot nu toe

Reorganisaties, blunders en crises: deze interviews werden dit jaar het meest gelezen op de website van Management Support.

1. Erna Smits: ‘Wij hebben veel taken teruggegeven aan de managers’
Thales ging van zestig ‘secretaresses’ naar een centrale afdeling met een servicecatalogus. Manager Erna Smits vertelt over haar succes met zestien ondersteuners op 1.800 medewerkers.
Lees het interview >>

Erna Smits
Erna Smits

2. Mandy Haneveer: ‘Ik stuurde de HR-directeur op de verkeerde dag naar Duitsland’
Een blunder kan je problemen met je manager en slapeloze nachten opleveren, maar hopelijk kun je er ook van leren. Dat laatste geldt in ieder geval voor Mandy Haneveer.
Lees het interview >>

Mandy Haneveer
Mandy Haneveer. Foto: Jan Willem van Vliet

3. Bo Vermeij is service delivery executive: ‘Het zwaartepunt ligt bij het klantcontact’
Wat doet een service delivery executive? Bo Vermeij vervult die functie nu een jaar. "Het overstijgt de rol van officemanager."
Lees het interview >>

Bo Vermeij
Bo Vermeij

4. Neurowetenschapper Ayca Szapora: ‘We overschatten andermans aandacht’
We bombarderen elkaar met informatie die onze hersenen helemaal niet kunnen verwerken. Neurowetenschapper Ayca Szapora legt uit hoe je de aandacht van anderen wél kunt vasthouden.
Lees het interview >>

Ayca Szapora
Ayca Szapora

5. Astra Bouwmeester: ‘De eindeloze mogelijkheden in Teams zijn ook een valkuil’
Wat kun je leren van iemand die van kartrekker voor Microsoft Teams naar functioneel beheerder van het platform is gegaan? Astra Bouwmeester heeft precies dit traject doorlopen bij brancheorganisatie Bouwend Nederland.
Lees het interview >>

Astra Bouwmeester
Astra Bouwmeester. Foto: Roel Dijkstra
5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

Een klantvriendelijke brief geeft de klant het gevoel dat hij met een betrouwbaar, beleefd en competent iemand van doen heeft, die persoonlijk...

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Iedereen heeft een dominante gedragsstijl, volgens het DISC-model. Herken je de gedragsstijl van een ander, dan kun je beter met hem of haar omgaan.

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten? Manja Bomhoff schreef er een boek over. "Een misverstand is dat je moet doen wat de klager vraagt."

Zo schrijf je met flair: vlottere zinnen met minder woorden

Zo schrijf je met flair: vlottere zinnen met minder woorden

Jarenlang schreef Judith Winterkamp zakelijke teksten waar niets op aan te merken was ... behalve dat ze saai waren! Ze leerde zichzelf te schrijven...

'Met tactische communicatie word je de manager van jouw manager'

'Met tactische communicatie word je de manager van jouw manager'

Tactisch communiceren helpt je verder in je werk én je vergroot er jouw meerwaarde mee. En het is eigenlijk nog heel eenvoudig ook: "Zeg de juiste...

Wat kun je doen als jouw rol en taken onduidelijk zijn?

Wat kun je doen als jouw rol en taken onduidelijk zijn?

Hoe krijg je voor iedereen duidelijk wat jouw verantwoordelijkheden zijn in je organisatie? Een werkdilemma met twee adviezen.

Sollicitatiebrief: in de e-mail of als bijlage?

Sollicitatiebrief: in de e-mail of als bijlage?

Moet de sollicitatiebrief in zijn geheel in de mail worden verstuurd, met de cv als bijlage? Of is het beter om brief en cv beide apart als bijlagen...

5 tips van een coach om onderbrekingen tijdens je werk te verminderen

5 tips van een coach om onderbrekingen tijdens je werk te verminderen

Word je constant gestoord door collega's? Het hoort erbij als ondersteuner, maar je kunt de schade wel beperken. Vijf tips van een coach.