De 5 best gelezen artikelen over spelling en taal

De 5 best gelezen artikelen over spelling en taal

Lezers van Management Support weten de artikelen over spelling en taal goed te vinden. Welke vijf stukken trekken dit jaar de meeste lezers?

1. Wat is juist: ‘Wanneer datum en/of tijdstip u schikken/schikt …’?

Onze Nederlandse taal is prachtig, maar vaak ook erg lastig. Zoals de zin ‘Wanneer datum en/of tijdstip u schikken/schikt'? Management Support geeft het antwoord!

Lees het artikel >>>

aanhalingsteken komma punt citaat

2. Kun je enkel ‘Beste’ gebruiken als aanhef in een mail?

Een lezersvraag aan schrijftrainer Judith Winterkamp: “Als ik een mail stuur aan een groep mensen, kan ik dan ‘beste’ als aanhef gebruiken?”

Lees het artikel >>>

vrouw typt op computer

3. Verleden tijd van ervaren: is dat ‘ervaarde’ of ‘ervoer’?

Taal leeft en is continu aan verandering onderhevig. De vervoeging van sterke werkwoorden is hier een goed voorbeeld van, legt schrijftrainer Judith Winterkamp uit.

Lees het artikel >>>

vrouw met laptop

4. Schrijf je ‘standaard’ los of vast aan het volgende woord?

Nog een lezersvraag: “Ik schrijf het woord ‘standaard’ altijd los van het woord dat erna komt, zoals ‘standaard modelbrieven’. Is dat eigenlijk wel juist?”

Lees het artikel >>>

rafelend touw

5. Overtuigend schrijven? Dit kun je leren van de filosoof Epictetus

Ontdek hoe je overtuigend en in eigentijdse woorden schrijft, en daarmee je lezer blij maakt. Judith Winterkamp legt uit wat je van de filosoof Epictetus kunt leren.

Lees het artikel >>>

epictetus

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

Een klantvriendelijke brief geeft de klant het gevoel dat hij met een betrouwbaar, beleefd en competent iemand van doen heeft, die persoonlijk...

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Iedereen heeft een dominante gedragsstijl, volgens het DISC-model. Herken je de gedragsstijl van een ander, dan kun je beter met hem of haar omgaan.

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten? Manja Bomhoff schreef er een boek over. "Een misverstand is dat je moet doen wat de klager vraagt."

Zo schrijf je met flair: vlottere zinnen met minder woorden

Zo schrijf je met flair: vlottere zinnen met minder woorden

Jarenlang schreef Judith Winterkamp zakelijke teksten waar niets op aan te merken was ... behalve dat ze saai waren! Ze leerde zichzelf te schrijven...

'Met tactische communicatie word je de manager van jouw manager'

'Met tactische communicatie word je de manager van jouw manager'

Tactisch communiceren helpt je verder in je werk én je vergroot er jouw meerwaarde mee. En het is eigenlijk nog heel eenvoudig ook: "Zeg de juiste...

Wat kun je doen als jouw rol en taken onduidelijk zijn?

Wat kun je doen als jouw rol en taken onduidelijk zijn?

Hoe krijg je voor iedereen duidelijk wat jouw verantwoordelijkheden zijn in je organisatie? Een werkdilemma met twee adviezen.

Sollicitatiebrief: in de e-mail of als bijlage?

Sollicitatiebrief: in de e-mail of als bijlage?

Moet de sollicitatiebrief in zijn geheel in de mail worden verstuurd, met de cv als bijlage? Of is het beter om brief en cv beide apart als bijlagen...

5 tips van een coach om onderbrekingen tijdens je werk te verminderen

5 tips van een coach om onderbrekingen tijdens je werk te verminderen

Word je constant gestoord door collega's? Het hoort erbij als ondersteuner, maar je kunt de schade wel beperken. Vijf tips van een coach.