Management Support Event: terugblik én datum 2023

Management Support Event: terugblik én datum 2023

'Interessante lezingen', 'Gezellige en inspirerende dag uit met collega's' en 'Direct toepasbare inzichten' waren enkele reacties op het Management Support Event van dinsdag in de Jaarbeurs. Bekijk de impressie van het congres, het kennisplein en de workshops. En… de datum voor volgend jaar is ook bekend!

Het thema van het Management Support Event was dit jaar ‘Spot on! Upgrade je communicatieskills en maak impact.’ De keynotesprekers van het plenaire programma gaven dit thema op geheel eigen wijze invulling.

Pacelle van Goethem: overtuigen, je hebt het in je

Gedragswetenschapper, schrijver (van bestseller IJs verkopen aan eskimo’s) en veelgevraagd spreker Pacelle van Goethem leerde ons de geheimen van overtuigen. Onweerstaanbare mensen hebben allemaal één ding gemeen in hun manier van communiceren, legde zij uit. De oefeningen in stemgebruik en lichaamshouding zorgden naast hilariteit ook voor inzicht in hoe beïnvloeding werkt. 

Pacelle van Goethem Management Support Event 2022
Pacelle van Goethem op het Management Support Event.

Jacqueline Brassey: emotionele flexibiliteit en authentiek zelfvertrouwen

Neurowetenschapper en bedrijfskundige Jacqueline Brassey vertelde via haar persoonlijke verhaal en wetenschappelijk onderzoek over het verkrijgen, vergroten en behouden van authentiek zelfvertrouwen. Het belangrijkste daarbij: emotionele fitheid. Je kunt leren comfortabel te zijn met ongemak. In haar boek Authentiek zelfvertrouwen staat een toolbox met technieken en tips om dat te bereiken.

Jacqueline Brassey management support event 2022
Jacqueline Brassey

Helen Monument: de Global Skills Matrix

Bijna veertig jaar was Helen Monument zelf secretaresse, officemanager en teamleider in verschillende internationale bedrijven. Inmiddels coacht en traint ze assistants om het beste uit zichzelf te halen. Haar missie als voorzitter van de World Administrators Alliance is om het vak van assistant wereldwijd op de kaart te zetten. Het middel: de Global Skills Matrix, de blauwdruk voor jou als ondersteuner én HR om professioneel te groeien.

Helen Monument Management Support Event 2022
Helen Monument

Nieke Groot 

Trainer, consultant en spreker Nieke Groot ging het gesprek met de zaal aan; wat kun je wel en niet zeggen op kantoor? Hoe geef je duidelijk je grenzen aan? Zonder stoom uit je oren, maar wel duidelijk, of nét op het randje.

Nieke Groot Management Support Event 2022
Nieke Groot

Workshops

Alle workshops stonden in het teken van communicatie, van creatief notuleren tot tactisch en concreet formuleren, en van actief luisteren tot beïnvloeden.

Workshop Management Support Event 2022
Workshop

Kennisplein

Op het Kennisplein vloog de Flight Tour met piloot, stewardessen en deelnemers langs een selectie stands: koptelefoon op en even kennismaken met onze partners…

Flight Tour Management Support Event 2022
Flight Tour

Team Management Support

Het team van Management Support heeft hard gewerkt aan het programma en keek zeer uit naar deze dag. We bedanken de deelnemers voor hun enthousiaste aanwezigheid, de partners voor het vertrouwen en de Jaarbeurs voor de gastvrijheid. We bestuderen de evaluaties en nemen de uitkomsten mee voor het Event van 2023. 

Team Management Support
Het (incomplete) team van Management Support.

Datum 2023

Noteer alvast de datum van het volgende Event: donderdag 16 november 2023! Bekijk het programma >

Nooit meer iets missen? De eerste twee maanden van het abonnement op Management Support zijn gratis!

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

Een klantvriendelijke brief geeft de klant het gevoel dat hij met een betrouwbaar, beleefd en competent iemand van doen heeft, die persoonlijk...

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Iedereen heeft een dominante gedragsstijl, volgens het DISC-model. Herken je de gedragsstijl van een ander, dan kun je beter met hem of haar omgaan.

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten? Manja Bomhoff schreef er een boek over. "Een misverstand is dat je moet doen wat de klager vraagt."

Zo schrijf je met flair: vlottere zinnen met minder woorden

Zo schrijf je met flair: vlottere zinnen met minder woorden

Jarenlang schreef Judith Winterkamp zakelijke teksten waar niets op aan te merken was ... behalve dat ze saai waren! Ze leerde zichzelf te schrijven...

'Met tactische communicatie word je de manager van jouw manager'

'Met tactische communicatie word je de manager van jouw manager'

Tactisch communiceren helpt je verder in je werk én je vergroot er jouw meerwaarde mee. En het is eigenlijk nog heel eenvoudig ook: "Zeg de juiste...

Wat kun je doen als jouw rol en taken onduidelijk zijn?

Wat kun je doen als jouw rol en taken onduidelijk zijn?

Hoe krijg je voor iedereen duidelijk wat jouw verantwoordelijkheden zijn in je organisatie? Een werkdilemma met twee adviezen.

Sollicitatiebrief: in de e-mail of als bijlage?

Sollicitatiebrief: in de e-mail of als bijlage?

Moet de sollicitatiebrief in zijn geheel in de mail worden verstuurd, met de cv als bijlage? Of is het beter om brief en cv beide apart als bijlagen...

5 tips van een coach om onderbrekingen tijdens je werk te verminderen

5 tips van een coach om onderbrekingen tijdens je werk te verminderen

Word je constant gestoord door collega's? Het hoort erbij als ondersteuner, maar je kunt de schade wel beperken. Vijf tips van een coach.